De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie

In onze maandelijkse online marketing blog bespreken we dit keer Search Engine Optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO, bestaat uit drie pijlers. Je kunt SEO onderverdelen in Technische SEO, On-page SEO en website autoriteit. Vandaag leggen wij kort uit waar je op moet letten wanneer je jouw website optimaliseert voor zoekmachines als Google en Bing.

Technische SEO

Wanneer men spreekt over technische SEO betekent dit dat men het heeft over de technische staat van de website. Denk hierbij aan website-snelheid, url structuur en correct doorlinken. Bij SEO is het van belang dat een website voor elk zoekwoord waarop een website gevonden moet worden een geoptimaliseerde pagina heeft voor dit zoekwoord. Pagina’s waar mensen net direct naar zoeken hebben in wezen geen SEO-waarde voor de website. Deze pagina hoeven daarom niet te worden geïndexeerd door de zoekmachine.

On-page SEO

Zoals we net al zeiden is het belangrijk dat elk zoekwoord een passende pagina heeft. Een pagina is passend voor een zoekwoord wanneer dit zoekwoord op bepaalde plekken op de pagina terug komt. Denk hierbij aan de headers, H1, H2, H3 maar ook aan de content zelf.

Website autoriteit

Website autoriteit telt voor ongeveer 70% mee aan de ranking van de website. Men kan website autoriteit verhogen door linkjes vanaf andere websites naar jouw website te plaatsen. Google en Bing en andere zoekmachines zien deze linkjes als aanbevelingen. Het plaatsen van deze linkjes voor het verbeteren van website autoriteit noemt men linkbuilding.

Smaakt dit naar meer?

Lees jij graag meer online marketing blogs zoals de blog die je zojuist gelezen hebt? Abonneer je dan snel op onze maandelijkse online marketing blog. Bij ons lees je maandelijks de laatste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie, advertising en social advertising. Bedankt voor het lezen van deze blog en wij hopen je snel terug te zien!